no comprendo... - Reisverslag uit Tena, Ecuador van monique wind - WaarBenJij.nu no comprendo... - Reisverslag uit Tena, Ecuador van monique wind - WaarBenJij.nu

no comprendo...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique

27 Oktober 2005 | Ecuador, Tena

Hallo luitjes,

Jaja ik weet het. Jullie zitten allemaal te smachten naar wilde verhalen. Helaas...
Vermaak me hier goed. Heb het de eerste week erg naar mn zin gehad met een ecuadoriaanse vriendin. Gezelschap en het omkennen van de omgeving waren perfect, de 5 lagen kleding waren minder. Denk je de halve wereld over te reizen voor mooi weer. Enniewees, ben daar op de paramo geweest, ook wel het dak van de Andes genoemd. Echt supermooi! 3000mtr hoogte en geen berg hoger dan jij (toch...?) om je heen.
Enige tot nu toe is dat je hier ogen in je rug moet hebben. Was in de bus mn tas kwijt die ik bovenin had gelegd. Na hulp van mn buurman kwam die spontaan bij de voeten van mn achterbuurman tevoorschijn... Knoem geen namen, kzeg alleen dattie een donker uiterlijk had 8)
Verder zijn de mensen hier heel vriendelijk en behulpzaam (alleen als ze mn tas zouden willen dragen zal ik me toch twee keer achter mn oren krabben...)
En dan hebben we uiteraard nog de taal en het eten. Well, het brood komt nu mn neus al uit maar het fruit is hier in overvloed. Kgeloof dus niet dat ik hier ziek ga worden van de parasieten maar van de overdosis vitamientjes (ja pap, eindelijk zit ik aan mn 2 stuks fruit per dag :) )
De taal is weer een ander verhaal. Verwacht niet dat er ook maar iets van engels begrepen wordt zelfs niet bij toeristische dingen. En als ze zeggen dat hun gids engels spreekt, is het zo beroerd en onverstaanbaar dat je wenst dat ze in het spaans verdergaan. De grote lijnen valt wel te snappen en als ik wat wil dan krijg ik het ook voor elkaar, het duurt alleen even ( of had ik dat prbleem in nederland ook al...?) maar al met al is het dus vrij belabberd mn spaans.
Zit nu in het oosten bij de jungle. Zaterdag weer terug naar Quito feesten en vanaf volgende week de kust verkennen.
Dat wastie weer voor deze keer.

Groetjes Monique


Hey guys,

Here an update. Doing fine. Been in the north of the country freezing my ass off! It was really beautifull though. Been on the ¨roof of the Andes¨ Really Amazing!!!
Spent the first week with my ecuadorian friend. Enjoyed a lot. Been to the border of Colmbia as well.No worries, i dont have intentions to go in there. Just having a chat there about avocados... That clearifies a lot, no? :)
This week i´ve been in the east near the jungle. Just roaming here and there.
The food here is quite good but the language needs all my attention. I can get the info i want but it takes a lot of patience, from both sides... Quite handy than if you can push certain people to the front and let them do the talking. Not mentioning any names, just saying its an ecuadorian woman... :p
Understanding is a lot easier though but can be still tough as well.
Saturday i will go back to Quito again, celebrating my friend´s birthday. PARTY!!!
Next week i might explore the coast, getting a nice tan.
Ok guys, thats it for now.

Bye,
Monique

  • 28 Oktober 2005 - 08:07

    Henriët:

    Hey Monique, leuke update hoor! Ziet er inderdaad wel naar uit dat je je goed vermaakt. Wordt dus toch hoog tijd dat je je spaans een beetje bij gaat spijkeren, want als je straks in februari terug komt en je spreekt geen vloeiend spaans..dan stuur ik je terug ;)Goed op de mannen blijven letten en zorg maar dat je een mooi kleurtje krijgt, kunnen we vergelijken in februari ;) (dan is de mijne al weer weg vrees ik..). Nou geniet ervan en doe Ana Maria de groeten!

  • 28 Oktober 2005 - 08:38

    Ernest:

    Hai Monique. Je hebt het er maar druk mee, he? Goed zo. Als je niks te doen zou hebben zou je alleen maar lastig worden! ;-)
    Je hebt al redelijk wat van Ecuador gezien, lijkt het. Ga je ook nog naar Galapagos, of ligt dat te ver uit de richting? En wanneer trek je weer verder (en waarheen)?
    Voor het lekkere weer had je trouwens niet per se de halve wereld over moeten reizen. Het is hier (eind Oktober) ook 'gewoon' bijna twintig graden. Alleen de bergen, oerwoud en oceaan ontbreken hier nog. :)
    Veel plezier nog en ik tref je wel weer eens midden in de nacht op MSN.

    P.S. Dat kaartje rechts in beeld is bedoeld om aan te geven waar je nu uithangt, dus niet Wageningen :p

  • 30 Oktober 2005 - 12:59

    Sebastiaan:

    Hee Nonique,

    Net je update gelezen en hoor het al weer: "je hebt het verdomd goed naar je zin" :-). Brengt bij mij ook weer leuke herrineringen op van me reis door Ecuador. Ik lees dat je de kust ga verkennen. Ga dan richting Puerto Lopez is een leuk plaatsje waarvandaan je naar de kleine Galapos Eilanden kan en onderweg walvissen kan zien als ze er nog zijn natuurlijk. Heel veel fun gewenst en hoor je wel op msn of lees je berichten hier.

  • 30 Oktober 2005 - 13:15

    Farahnaz:

    Hi Monique
    That seems wonderful. You are absolutely enjoying a lot. It would be an amazing refreshment to start the study after four months then.I am also learning some things regarding to my course 'Tourism'in South America. looking forward to seeing your updates soon.
    Farahnaz

  • 31 Oktober 2005 - 15:21

    Ana Maria:

    Hello to all:
    On popular request I have to say hello ot all the people that knew me when I was in Holland. For those of you that are wondering how it feels to be with Monique 24-7 (all the time) I have to say that I can´t complain. I´ve had a wonderful time with her. She is a great girl :o). Cheers to all.

  • 01 November 2005 - 14:16

    Dasha:

    hiya girl, can see that you're pretty enjoying your time there, how about hunting Latinos? Have you cought any already? Take care and let me know again, enjoy every moment and dont forget to take heaps of photos... I also wanna feel piece of that culture there :o)

    kiss d.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

monique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14005

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: