kerst tussen de lama´s... - Reisverslag uit Cusco, Peru van monique wind - WaarBenJij.nu kerst tussen de lama´s... - Reisverslag uit Cusco, Peru van monique wind - WaarBenJij.nu

kerst tussen de lama´s...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique

23 December 2005 | Peru, Cusco

Hoi luitjes,

Is de winter nog een beetje te overleven daar in het koude kikkerlandje? Mag niet klagen hier met de zon op mn bolletje. Begin al de kleur van een neger te krijgen.
Morgen is het dan eindelijk zover en kan ik de Inca Trail lopen. Zit nu onderhand een week in Cusco dus ben blij dat ik verder kan. Zal jullie even updaten over mn doen en laten in de afgelopen 3 weken.
Heb dus die trekking gedaan in Cordillera Blanca wat echt supermooi was. We hadden het geluk om goed zicht op de omringende bergen te hebben. Overdag was het lekker weer en snachts kwam het soms onder nul! Brrrr... Daarna ben ik met een gezellige Ierse meid nee, nog steeds geen mannen in het spel) naar het zuiden gegaan. Daar hebben we een tour gedaan waarbij we dolfijnen, zeeleeuwen en pinguins hebben gezien. Supermooi. De laatste 2 stonden namelijk nog op mn lijstje om te zien dus die kan ik ook weer afvinken :) Vervolgens maar eens een kan van de plaatselijke drank besteld voor nog geen 3 euro onder het mom van inburgeren. Je moet je tenslotte een beetje aanpassen.
Vervolgens ben ik naar een oase gegaan om me uit te leven op het zandboarden. Moet toch zeggen dat ik me wat meer in mn element voel op een snowboard en een groot pluspunt daarvan is dat ze tenminse skiliften hebben... Zelfde dag ben ik met een buggy de duinen ingegaan. Je zit met zn 8ten in een wagen die vervolgens door een maniak bestuurd wordt. Ook niet verkeerd. Kgeloof echter dat het gegil van de 7 meiden in de wagen (incluis mezelf) in de omgeving te horen was ;)
Volgende dag ben ik over de Nascalijnen gevlogen (google voor de onwetenden onder ons) Niet buitengewoon avontuurlijk maar zeker niet verkeerd om gezien te hebben.
Daarna na het zuiden van Peru gegaan om een trekking te doen in de Colca Canyon. Het is 1 van de diepste canyons in de wereld en beroemd om de condor te spotten. De trek op zich was echter een eitje. Dr was echter een Brit mee die een zuurstoffles, of een ezel als plaatselijk vervoermiddel, zeker niet afgeslagen zou hebben. Doe het dus niet slecht voor een kaaskop die in een aquarium woont. Jammer genoeg niet de Condor van dichtbij gezien omdat het niet de tijd van het jaar is.
Ben daarna naar Cusco gegaan waar ik dus nu al een week zit. Reden daarvan is dat de tour die ik voor afgelopen maandag had geboekt gecanceld is vanwege hevige sneeuwval. Heb me daarna maar alsnog ingeschreven voor de enige echte originele inca trail waarvoor echter een wachttijd is van een paar dagen. Heb gelukkig een leuk stel mensen hier ontmoet dus daar heb ik de afgelopen dagen de buurt en de kroegen mee onveilig gemaakt. Je kan hier namelijk een avond stappen en bacootjes achteroverslaan zonder ook maar een cent uit te geven. Ze geven hier nl bonnen voor gratis drank om je de kroeg in de krijgen. Denk dus ook dat het fenomeen ¨kroegentocht¨in Cusco is ontstaan :p
Verder lopen de kerstmannen hier rond op straat. Erg maf om een kertman in de zon te zien rondlopen. Heb dus totaal geen kerststemming (niet dat ik die in NL wel heb ;) ) Ik breng mijn kerst gezellig door tussen de lama´s in de bergen.
Daana wordt het tijd om Peru te verlaten en Bolivia te gaan verkennen.

Nu rest mij niets anders dan jullie een fijne kerst te wensen en een goed uiteinde!

Zonnige groet,
Monique

  • 23 December 2005 - 22:08

    Sebastiaan:

    Heee Monique gaaf dat je de inca trail gaat lopen. Wil ik ook ooit nog eens gaan doen. Jij ook een goed uiteinde gewenst en doe de lama's de groeten, hahaha

  • 27 December 2005 - 10:41

    Sietske:

    He Monique!

    Jij ook fijne feestdagen, he! Hebben ze daar ook mistletoe? Want in geval van kerst tussen de lama's lijkt me dat niet handig... ;-)

    groetjes,

    Siets

  • 27 December 2005 - 17:24

    Herman:

    Hoi Monique,
    Prachtige verhalen en mooie belevenissen. Ik hoop dat je hebt genoten tussen de lama's. Veel plezier tijdens de jaarwisseling. Groeten, Herman.

  • 01 Januari 2006 - 14:55

    Marja:

    hoi monique,

    leuk je belevenissen te lezen. een heel fijn nieuwjaar en een leuke tijd nog van cor, marja wilma martin koos en peter

  • 01 Januari 2006 - 15:36

    Lonneke:

    heej Monique,
    eventjes vanuit hier de allerbeste wensen voor 2006, hoop dat het een geweldig jaar voor je wordt! Geniet er nog maar lekker van dan heb je straks in wageningen een hoop om me lekker te maken ;-)
    liefs
    Lonneke

  • 02 Januari 2006 - 08:57

    Ernest:

    Hoi Monique,

    ook van mij een gelukkig nieuwjaar en tot over zes weken!

  • 04 Januari 2006 - 10:54

    Nelie:

    Ha monique
    Alle goeds voor jou in het nieuwe jaar!!'k Hoop je snel,gezond en wel,weer te zien.groetjes uit Kamerik

  • 04 Januari 2006 - 11:21

    J@:

    Hi Monique, veel plezier en, wie weet, hoor ik ooit eens een aantal van je woeste verhalen. 'k Ben onderhand best benieuwd wat je allemaal beleeft tussen de web-posts door...;-))

    vr. gr., J@.

  • 06 Januari 2006 - 20:37

    Dirk:

    Ik word al een beetje jalours happy travel van Bep en mij.

  • 11 Januari 2006 - 14:44

    Monica:

    hey monique, como estas??? i must ask you 'cause yo no hablo dutch!!! i guess now we can speak spanish, bet all those latinos have been more than eager to teach you ;)
    amiga, my mother was expecting you at home. and also my cousins. you'll have to come back...
    bueno, divierte, chao...

  • 11 Januari 2006 - 14:44

    Monica:

    hey monique, como estas??? i must ask you 'cause yo no hablo dutch!!! i guess now we can speak spanish, bet all those latinos have been more than eager to teach you ;)
    amiga, my mother was expecting you at home. and also my cousins. you'll have to come back...
    bueno, divierte, chao...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

monique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 14000

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: