Peru: strand, cultuur en trekking - Reisverslag uit Huaraz, Peru van monique wind - WaarBenJij.nu Peru: strand, cultuur en trekking - Reisverslag uit Huaraz, Peru van monique wind - WaarBenJij.nu

Peru: strand, cultuur en trekking

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique

03 December 2005 | Peru, Huaraz

Hoi hoi,
Tis weer effies geleden maar zit nu dan toch echt eindelijk in Peru. De laatste tijd in Ecuador heb ik als volgt doorgebracht. AnaMaria en ik hebben nog geprobeerd nog de Cotopaxi beklommen. Helaas hebben we de top niet gehaald maar we zijn tot de 5500mtr gekomen. Echter een schitterend uitzicht gehad vanaf 4800mtr bij zonsondergang! Boven de wolken met nog 2 bergen met sneeuw op de top in zicht en dan de zon die ondergaat. Een van de mooiste dingen die ik heb gezien.
Daarna nog wat in Quito en omgeving rondgehangen om vervolgens met AnaMaria naar het zuiden te gaan.Hebben ergens een ATV/squad gehuurd en daarmee de buurt onveilig gemaakt.
Uiteindelijk dan toch afscheid genomen en de volgende dag de grens over. Ben in 2 dagen tijd al 10x gewaarschuwd dat ik op mn spullen moet letten.Tmoge dus duidelijk zijn dat ze hier stelen als de raven. Ben echter minstens een kop groter dan de meeste hier dus ben niet snel bang. Een heeft er al een schop onder zn hol gehad omdattie vervelend was... Indien nodig neem ik savonds een taxi, voor de veiligheid. Ofwel, bij een gozer achterop de motor. Tis maar wat je veiliger vindt ;)
Zijn toch wel een aantal dingen anders hier dan in Ecuador. Verkeer hier is helemaal een chaos. Als ze al stoplichten hebben moet je ze ergens aan de andere kant van de straat zien te vinden.
Vervolgens kan je hier mensen op straat zien zitten met een typemachine om brieven uit te typen. Tja, is weer wat anders dan snoep verkopen in de bus.
Bovendien word je hier wel lenig van de toiletten. Aan lage toiletten ben ik nu wel gewend maar hier verwachten ze ook dat je niet meer dan 10 cm. ruimte nodig hebt voor je benen. En van pissen in de bus wordt je al helemaal lenig aangezien ze met 80 km per uur over bochtige bergpassen jakkeren, en dan nog eens moet zorgen dat je niet omvalt en dan je er niet naast mikt :s
Eniewees, vermaak me hier trouwens super. Alleen jammer dat de afstanden zo enorm zijn. Daardoor ben je eingelijk gedwongen om snachts te reizen waardoor je weer grote delen van het landschap mist. Ze hebben hier overigens relaxte bussen, ook wel bus bed genoemd. De stoel kan bijna helemaal horizontaal waardoor je bij je achterbuurman op schoot ligt. Hoe knus.
Ben vannacht met de bus van de kust naar de bergen gegaan. Zit nu op 3000mtr. Morgen ga ik op een 4-daagse tour de Cordillera Blanca in, wat een enorme bergketen en een nationaal park is. Heb er echt zin in. Het uitzicht schijnt echt enorm te moeten zijn. Veel lagunas en omgeven bij bergen. Hoop dat we geen last van de wolken hebben.
Verders is alles hier echt super goedkoop. Voor minder dan een euro kan je al een maaltijd hebben. Eet me hier trouwens de gompes aan ¨manjar¨. Een soort zoete zooi waar ze van alles van maken.

Dat wastie weer voor nu.

Groetjes

• 03 December 2005 - 10:40

Henriët:

Hey Mo,

Goed om te zien dat je je zo goed vermaakt daar! Zo te zien gaat er geen dag voorbij dat je uit je neus zit te eten, of wel? Of je moet het tijdens het reizen doen... ;)
    We vermaken ons hier ook nog steeds erg goed, maar dat zie je binnenkort wel aan de foto's. Veel plezier verder, en pas goed op je spullen ;) ;)

Groetjes,
    Henriët & Jeroen

• 04 December 2005 - 20:50

René & Ilse:

Heeeej (schoon)zussie...
    Zo mogen we t horen die gasten een schop onder t hol geven, als ze vervelend zijn.
    Klinkt goed hoor van die berg, nog best ver en hoog geklommen ! René is trots op je :-) Doegggg

• 05 December 2005 - 10:41

Siets:

He daar, reislustige relschopper! Hoezo achter op de brommert bij een gozer?... Nee serieus, zolang de stoel in de bus nog onderuit kan, ben je nog niet in de out-back beland, of wel? ;-)
    Ben benieuwd naar de volgende avonturen...

groetjes,

Siets

• 06 December 2005 - 15:29

Ana Maria:

Hey woman:
    What happen with the english translation??? :(

• 07 December 2005 - 12:40

Ernest:

Een kop kleiner dan jij? En jij bent al maar een M-etje! :p

• 10 December 2005 - 12:06

Anne:

He Mo, ziet er naar uit dat jij ook spannende avonturen beleefd. IK neem geen mannen meer achter op de motor want die zeuren altijd dat ik te hard rijd. Wat natuurlijk best mee valt maar ze hebben gewoon moeite met een vrouw die in control is. Ik laat de salsa ook een beetje hangen. Maar heb gisteren wel nog op zijn afrikaans gedansd. Qua stoelen die onderuit kunnen ben ik het met siets eens. Hier ben je blij als je een stoel helemaal alleen kunt bezitten. meestal is het delen en dan zijn de mensen hier nog niet eens zo klein. [ik ben natuurlijk wel groot] Nou ik blaas de donkere wolken voor je neusje weg en geef je in gedachten een aai over je bol. Groeten Anne
    OOk hallo henriet, nog gefeliciteerd met je bsc!

• 10 December 2005 - 14:57

Centina:

hoi wat een avonturen zeg! ik geniet er erg van.nog veel reisplezier toegewenst!!

• 21 December 2005 - 19:54

Vleuten-gang:

he zussie, kom je ook fondue-en bij pa&ma 2e kerstdag ;-)? ilse heeft morgen sollicitatie! cool he. heb net weer ff alle berichtjes gelezen. echt lache! laterz!!

• 21 December 2005 - 20:27

Bezorgde Kamerikse Tante:

O.k...die gozers op snelle brommertjes is tot daar aan toe,knus in de bus....prima!Maarre..die zoete zooi,poets je wel je tandjes???Fijne kerst,meid,enne ga je fonduen in Boskoop,lees ik dat goed???
    Groetjes Nelie