Titanica en het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van monique wind - WaarBenJij.nu Titanica en het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van monique wind - WaarBenJij.nu

Titanica en het einde van de wereld

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique

05 Februari 2006 | Argentinië, Ushuaia

Hola peoples,

Hier weer een teken van leven van mij. Aangekomen in Ushuaia, swerelds meest zuidelijke stad, heb ik ondertussen aardig wat kilometers afgelegd.Heb zeker de eerste week aardig wat tijd in bussen doorgebracht om zo snel mogelijk naar het zuiden te komen.Dat werd echter aardig gedwarsboomd door de loslopende-op-vakantie-in-eigen-land-zijnde Argentijn. Ben daarom ook aardig snel de grens overgestoken naar Chili om zo de volgeboekte bussen en hostels te ontlopen.Aardig om te vermelden is wel dat we in de bus in Argentinie Bingo hebben gespeeld en de winnaar een fles wijn kreeg. Tja, dat zal in Nederland niet zo snel gebeuren...
Aangekomen in Chili heb ik meteen voor de volgende dag een 30 uur durende busrit geboekt naar het zuiden van Patagonie. Voor de duidelijkheid: Patagonie ligt in het zuiden van Argentinie en Chili.
In mn hostal ben ik een gozer tegengekomen die plannen had om naar Argentinie te gaan en langzaamaan naar het zuiden af te zakken.Was echter niet veel voor nodig om hem om te praten en hem vervolgens medeslachtoffer te laten zijn op de 30uur durende busrit.:) Sindsdien reizen we samen wat erg gezellig is. Hij gebruikt mij als vertaler om alles te regelen en ik gebruik hem als pakezel tijdens trekkings dus de balans is gevonden ;)
Aangekomen in het zuiden van Patagonie, in Punto Arenas,zijn we naar een plek geweest met pinguins. Wel maf om ze in het gras te zien rond banjeren aangezien ik me pinguins altijd voorstel op het ijs.
Volgende dag door gegaan naar Puerto Natales van waaruit we naar Nationaal Park Torres del Paine zijn gegaan. Hebben daar een dagtrek gedaan naar de Torre, wat een gebergte is grenzend aan een gletsjermeer. Erg mooi. De volgende dag hebben we in hetzelfde park een tour gedaan naar de hoogtepunten van het park.Samengevat, mooie bergketens en veel gletsjermeren, en daar mn eerste gletsjer en ijsscchots gezien. Dat vond ik al helemaal gewelding en dat was het begin nog maar...
De volgende dag weer terug Argentinie ingegaan en neergestreken in El Calafate. Van daaruit naar een gletsjer geweest, Perito Moreno. Om de zoveel tijd breekt er ijs af wat met het nodige geraas in het water terecht komt. Ben zo fortuinlijk geweest om op het juiste moment mn camera klaar te hebben dus de fotos volgen...
De volgende dag een boottour gedaan naar 3 gletsjers. Echt supermooi. Tijdens de tour zelfs vaar je ook langs ijsschotsen wat echt supergaaf is. Was sowieso nog nooit op een cruise geweest dus dat was ook al leuk, zeker als de bemanning bestaat uit jonge knappe gozers die met je flirten :)
De dag daarna hebben we een trekking gedaan op een gletsjer. Hebben daarbij ook effies op het een stuk geklomen wat recht omhoog ging. Dus met de benodigde uitrusting klim je dan omhoog. Erg leuk, jammer dat het wat kort was.
Vandaag dan eindelijk in Ushuaia aangekomen, mn langverwachte bestemming. Het is hier nog bijna makkelijker om een vlucht te boeken dan dat er bussen vrij zijn dus ben dan ook maar zo bescheiden geweest om een vlucht naar het zuiden te nemen. Ben net deze avond aangekomen dus kan verder nog niet vertellen hoe het voelt om Antartica te kunnen ruiken.
Tis de afgelopen tijd wel hectisch geweest. Veel geregel op een dag omdat er veel gepland en gereserveerd moet worden. Niet voor twaalven op bed en er 6, 7 uur uit om klaar te staan voor een bus of een tour. Heb nu een vlucht terug naar het noorden op de 10de dus het ziet er naar uit dat we het ff wat rustiger aan kunnen doen. Zou bijna anders nog een vakantie nodig hebben tegen de tijd dat ik terug ben :p
K dan, dat wastie weer ff voor nu.

Tot snel, het aftellen is begonnen...

Groetjes Monique

Ps. Heej broer, om je vraag te beantwoorden. Zit maar niet in over een kado, heb immers je kreditkaartnummer... :p

• 05 Februari 2006 - 20:50

Joke Graafland:

Ha die Monique, ik sprak vandaag met je vader en die gaf me je site door. Leuk hoor!! Onze Tom is net 2 weken terug uit Chili en ik zie dat jij op dezelfde plek bent geweest als hij. Wat een belevenis zeg, zo lang!. Ik begreep dat je 15 februari aan de terugreis begint. Ik ga je site op m'n gemakje ff bekijken. Leuk hoor, zo meegenieten. Een goede terugreis en de groetjes.

• 07 Februari 2006 - 11:18

Brother And Cleansister:

Wat leuk zo die laatste dagen nog wat van je te horen. Gelukkig dat je weer ff relaxt kan doen. Vinden het erg leuk om je belevenissen via deze weg te volgen en te zien wat je bezich houdt. Ilse heeft inmiddels ook haar waterpoloclub hier gevonden en haar eerste wedstrijd al weer gespeeld. Alvast een goede reis deze kant weer op...tot gauw !

• 12 Februari 2006 - 06:33

Sebastiaan:

Ben benieuwd naar je foto's van de vallende stukken gletsjer. Heb met veel plezier naar je foto's en verhaaltjes gekeken en gelezen. Wens je alvast een goede terugreis en spreek je snel op msn

• 13 Februari 2006 - 11:14

Jacqueline Van Fokus:

Hoi Monique, geweldig wat je allemaal gezien en meegemaakt hebt. Tis dat ik zo'n leuk gezinnetje heb anders ging ik er ook weer op uit. Geniet nog van je laatste stuk en we zien je wel weer verschijnen om voor je volgende reis te gaan sparen!!!! Groetjes Jacq